Els reis del marketing



El passat Febrer vaig tenir la oportunitat d’anar a New York per primera vegada. Manhattan es el paradís del consum. El que no puguis comprar allí no ho podràs comprar enlloc. Totes les grans marques tenen unes botigues enormes i amb una marketing estudiat fins l’últim detall.

Que fan les empreses del nostre país per copiar models que funcionen, ja que tots els europeus que van a NY compren a totes les grans botigues de Manhattan, botigues de la NBA, Nike tower, etc...
Un exemple que hem va fer raonar es una botiga que hi ha a Times Square dels caramels de xocolata coberts amb una capa de diferents colors anomenats m&m’s. (Els depreciats Lacasitos d’aquí Espanya).
Aquesta botiga te unes dimensions molt grans amb uns grans caramels amb boca i ulls i dues cames i braços a l’entrada per enganxar als mes menuts. A l’interior i ha unes grans columnes cilíndriques transparents plenes de caramels, una per cada tipus o color. A sota hi ha unes palanques que et permeten dosificar les quantitats que vols per omplir-te la bossa de caramels. Pots agafar-ne de diferents llocs i barrejar-los. Finalment t’ho cobren a pes. Us puc garantir que encara que sols entris per mirar i conèixer la botiga, no es possible sortir d’allí sense una bossa de m&m’s.
Hi ha diferents capses de m&m’s ja envasades de múltiples formats i mides. Hi han els ja coneguts productes de merxandatge de samarretes, gorres, tasses i tots els clàssics. Hi ha dispensadors de caramels de tots tipus i tots molt atractius.

Tot es una gran festival de marketing que esta estudiat fins l’últim detall. Grans ninots per enganxar la canalla, molt color per fer-ho atractiu, tot estudiat!.

La meva reflexió es la següent: Com es que els nostres arxiconeguts mundialment Xupa Xups no han muntat una botiga semblant a Barcelona aprofitant la gran quantitat de visitants que rep la ciutat. Sols han posat al servei dels visitants la casa Batllò de la seva propietat per que pugui ser visitada per turistes pagant un preu bastant alt. Això son ingressos fàcils sense riscos !!.
Jo crec que una botiga estudiada a l’americana funcionaria i posaria als famosos caramels amb pal de nou a l’elit dels caramels. Actualment qui parla dels Xupa Xups, ningú !!. Sempre ens passa el mateix per manca de valentia empresarial i per por d’assolir riscos.
Una ciutat com Barcelona, que ja es un referent turístic internacional, necessita nous atractius. Potenciar els aspectes d’oci i compres a la ciutat.

0 comentarios: